(¯`•._.•මනූගේ සයිබර් සටහන•._.•´¯)

2010/12/28

අන්තර්ජාලේ පුරා හමන මිතුරු සුළඟ.[1 කොටස]

"අන්තර්ජාලේ පුරා හමන මිතුරු සුළඟ" මෙහෙම කියනකොටම ඔයාලා දන්නවා මේ කතා කරන්න යන්නේ මොකක් ගැනද කියලා.ඔව්... අන්තර්ජාලයේ මානුෂීය හැඟීම් හුවමාරු කර ගන්නා තැන "ෆේස්බුක්[Facebook]".මේ ගැන තමයි අද ඔයාලට කියන්නට යන්නේ.දන්න නොදන්න කරුණු ගොඩක් තියනවා.එහෙනම් කියවලාම බලන්න.

දැන් ෆේස්බුක් මිතුරු හවුලට නිතර යන එන අය කෝටි පනහක් විතර වෙන බවයි කියන්නේ.අපි ඉතිං ෆේස්බුක් ගිණුම විවෘත් කරන්නේ වෙබ් සේවා ලබා ගැනීමට නෙවෙයිනේ.අපේ යාළුවෝ, නෑදෑ හිතමිතුරන් ගැන හොයලා බලන්නනේ.හරියම නිවසක් නිවැසියන් වාගේ.ගමක ගැමියන් වාගේ.රටක රටවැසියන් වාගේ.

ඉතිං මේ 'ෆේස්බුක් රට' නිර්මාණය කළේ 2004 වසරේදී.එවකට හාවඩ් විශ්ව විද්‍යලයේ ශිෂ්‍යයෙකු වූ මාක් ෂූකර්බර්ග් විසින්.ඒ ගැන ඔයාලා දන්නවනේ.

බ්‍රිතාන්‍යයේ හිට්වයිස්[HITWISE] ආයතනය නිකුත් කළ අළුත්ම වාර්තාවේ සඳහන් වෙන විදියට ෆේස්බුක් ජනගහණය ගූගල් ජනගහණය පරාජය කරලා තියනවා.මේ අතරින් 28%ක් විතර අවුරුදු 34 වැඩි අය.


මාක් ෂූකර්බර්ග්
ඉතිං මේ එන යන සෙනඟ තමයි ෆේස්බුක් එකේ ධනය.අපේ කැමැත්ත අකමැත්ත ඇතුළු ෆේස්බුක් වෙත සපයන තොරතුරු ඔවුන් ඉතා සූක්ෂම ලෙස මෙහෙයවලා දැන්වීම් වෙළඳපොලක් බවට පත් කරගෙන තියනවා.වෙබ් සේවා ගැන සමීක්ෂණ පවත්වන ආයතනයක් වන කොම්ස්කෝර්[Comscore] ආයතනය පෙන්වා දෙන්නේ මේ අවුරුද්දේ මුල් මාස 3 ඇතුළත ෆේස්බුක් මඟින් ප්‍රසිද්ධ කර ඇති වෙළඳ දැන්වීම් ප්‍රමාණය කෝටි 17600ක් වන බවයි.මෙයින් ෆේස්බුක් සමාගම උපයා ඇති මුදල ඇ.ඩො. කෝටි  100කට වඩා වැඩි  බවයි.

ෆේස්බුක් එයාලගේ දැන්වීම් කලාව කරගෙන යන්නේ කොහොමද කියලයි, ඇමෙරිකාවෙ තියන ෆේස්බුක් මූලස්ථානය ගැනයි විස්තර ඊලඟ ලිපියෙන් අපි බලමු.

3 comments:

  1. @::::අප්පච්චිගේ පොඩි දෝණි::;
    ගොඩක් ස්තුතියි නංගි

    ReplyDelete
  2. වෙළඳ දැන්වීම් ප්‍රමාණය කෝටි 17600!
    උපයා ඇති මුදල ඇ.ඩො. කෝටි 100කට වඩා වැඩී!

    පික්සු හැදෙනවා..!

    ReplyDelete